tisdag 14 december 2010

Stockholms måne

Åh, jag är så trött att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen! I dag har jag varit i Stockholm och hunnit med två möten, en massa tunnelbane-åkning samt lite shopping. Jag har även varit med om två tågförseningar och hjälpt en konduktör som halkade och nästan for undertåget på stationen i Skövde.

I morgon fortsätter resan då jag ska runt till åtta olika begravningsbyråer i Bohuslän och lämna julklappar, borde jag ta med en tomteluva?

Något som verkligen gjorde mig snurrig i huvudet idag var när jag gick i Stockholm stad så såg jag månen, den var halv, när jag kommer hem ser jag samma halvmåne från min uppfart! Först och främst: himla knäppta att månen är halv, den borde vara hel jämt, men för det andra att man ser samma måne överallt kan jag liksom inte riktigt komma underfund med.

Nu måste jag sova, det blir en lång dag i morgon också.

/ Dahlia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar